Мени

Претрага




Анкета

ДА ЛИ ВАМ СЕ СВИЂА НОВИ САЈТ ПРЕДШКОЛСКЕ УСТАНОВЕ ?

ДА
НЕ
НЕМАМ СТАВ


Резултати

Вести

  • Сарадња са Министарством просвете и Светском банком: 100 нових просторија за предшколско образовање

    01. Jun 2021 07:40
    Kорачамо крупним корацима ка нашој мисији да свако дете у Србији има приступ квалитетном предшколском образовању и васпитању! До краја 2022. године биће адаптирано и опремљено најмање 100 просторија у јавним објектима и постојећим предшколским установама.
     
    Данас смо потписали са Министарством просвете, науке и технолошког развоја Споразум о партнерској сарадњи на Пројекту инклузивног предшколског васпитања и образовања, који се финансира уз подршку Светске банке. У оквиру ове сарадње, у наредне две године ћемо заједно са Министарством удружити капацитете и адаптирати и опремити просторије у јавним објектима, које ће бити намењене реализацији предшколског васпитања и образовања.

    Водећи се жељом да нашим најмлађим генерацијама пружимо подстицајно окружење за игру и учење како би развили свој пуни потенцијал, наш тим је до сада реконструисао, опремио и помогао 45 вртића широм Србије. На тај начин смо подстакли и развој самих локалних заједница што дугорочно доприноси бољој будућности за све нас. Међутим, бројеви показују да је и даље дугачак пут ка циљу да свако дете у Србији има приступ предшколском васпитању и образовању. Зато нам је јако драго да смо, захваљујући нашем дугогодишњем искуству, добили поверење Министарства да им на том путу помогнемо и сигурни смо да ће уз партнерство са Светском банком пројекат бити успешно реализован“, рекла је Маја Kремић, национални директор Новак Ђоковић Фондације.
     
    План је да до краја 2022. године буде адаптирано и опремљено најмање 100 просторија у јавним објектима и постојећим предшколским установама. Радови ће бити финансирани из Пројекта инклузивног предшколског васпитања и образовања, који финансира Светска банка, док ће наш тим координирати активности на реновирању, пренамени и адаптацији тих простора и опремање намештајем и дидактичким материјалом.
     
    „Постављање добрих основа васпитања и образовања од најранијег узраста значајно је, не само за социјализацију деце, већ и за њихово даље успешно школовање. Новак Ђоковић фондација већ годинама уназад реализује сопствене програме који су усмерени на боље услове за реализацију предшколског васпитања. У овом случају искористићемо њихово знање и искуство и удружујемо се како бисмо обезбедили услове да још већи број деце, посебно из социјално и економско угрожених друштвених група, буде обухваћен системом предшколског васпитања и образовања“, рекао је први потпредседник Владе Србије и министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић.
     
    У оквиру ове сарадње, Фондација ће реализовати и програм подршке родитељима и старатељима деце узраста до 6 година у свим општинама у којима ће бити реновинар и адаптиран простор за васпитно образовни рад.
     
    Наш тим ће додатно подржати напоре Министарства просвете, науке и технолошког развоја да унареди систем предшколског васпитања и образовања и да се васпитни процес обавља у још бољим и квалитетнијим условима. У првој години сарадње, у плану су радови у 20 локалних самоуправа: Дољевац, Власотинце, Владичин Хан, Варварин, Трстеник, Брус, Kраљево, Чачак, Обреновац, Стари Град, Јагодина, Баточина, Свилајнац, Рача, Велика Плана, Бач, Апатин, Шид, Нова Варош, Чајетина.

  • БРОШУРА ЗА РОДИТЕЉЕ

    13. April 2021 08:39
    Поштовани,
    Данас вам представљамо и трећу брошуру Социјално - емоционално учење деце предшколског узраста коју је издао ЦИП – Центар за интерактивну педагогију у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја и уз подршку Уницеф-а. Ова брошура намењена је вама и вашој деци, али и осталим члановима породице и пријатељима.
     
    Кроз ову брошуру упознаћете се са тим:
    Шта је то социјално-емоционално учење и зашто је важно да деца овладају компетенцијама социјално-емоционалног учења?
    Како да боље разумете и подржите своје дете у овладавању овим важним животним вештинама.
    Предлозима за активности са децом које ће допринети социјално-емоционалном развоју.
    И овог пута вас молимо да попуните кратак упитник о брошури ради припремања нових ресурса!
    Хвала!

Банери



              
www.novavaros.rs

http://pupasainatasa.nasaskola.rs/


https://zlatar.org.rs/


Администрација






Календар

Јун 2021
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Организација рада

ОКВИРНИ ДНЕВНИ РАСПОРЕД АКТИВНОСТИ:
06:00 – 07:30 Пријем деце, слободне активности, игра
07:30 – 08:00 Јутарње активности припреме за доручак
08:00 – 08:30 Доручак
08:45 – 10:30 Реализација програма, додатне активности,
                 боравак на ваздуху
11:00 – 11:45 Припрема за ручак и ручак
11:45 – 13:30 Одмор и спавање
13:30 – 14:00 Ужина
14:00 – 15:00 Слободне активности
15:00 – 16:00 Поподневне активности и одлазак кући

 
ПРОГРАМ НЕГЕ И ВАСПИТАЊА ДЕЦЕ УЗРАСТА ДО 3 ГОДИНЕ
 
Задатке неге и васпитно-образовног рада са децом до три године реализују медицинске сестре - васпитачи, на основу Правилника о општим основама предшколског програма за узраст до три године. Негу и васпитно - образовни рад са децом узраста до 3 године спроводе медицинске сестре-васпитачи и васпитачи, примењујући у раду искуства и знања стечена на семинарима, стручним сусретима и разменама искуства којима су присуствовали.
Нега и васпитање деце јасленог узраста врши се, пре свега стварањем повољне васпитне средине у којој се дете развија у складу са сопственим способностима, откривајући себе и своју околину. Медицинске сестре организују васпитну средину у складу са постојећим развојним постигнућима деце, али и за степен изазовнију, како би се на тај начин подстицао даљи развој.
            Правилна нега и квалитетан васпитно-образовни рад са децом обезбеђује се одговарајућим распоредом живота и рада у вртићу и групи, а остварује се кроз подстицање различитих аспеката развоја:
-  физичко-сензорног,
-  емоционално-социјалног и
-  когнитивног; 
Приоритетни задаци за рад са децом до 3 године односиће се на:             
 
-  У периоду адаптације-планирање активности које детету омогућују лакши боравак и навикавање на групу деце и особље;
-  Очување и унапређивање здравља деце (превентивна здравствена заштита)
-  Успостављање породичног ритма, задовољења потреба детета са ритмом и распоредом боравка детета у јаслицама, уважавање специфичности узраста и индивидуалних карактеристика детета ;
-  Подстицање развоја говора код деце у склопу општег психо-физичког развоја;
-  Посебно развијање комуникативне, односно социјалне функције говора код деце у природним условима у којима медицинска сестра и деца живе-од пријема детета, преко узимања оброка, пресвлачења, спавања у планираним периодима, спонтаним играма и јасно усмереним активностим
-  Ангажовање на стварању повољне социјално-емоционалне климе у групи и структуирању васпитне средине која задовољава и мотивише дете;
-  Праћење и неговање спонтаног развоја и раста деце;
- Развијање основних културно-хигијенских навика;
-Јачање дечјег организма и прилагођавање на временске и климатске промене;
 
ПРОГРАМ РАДА ПРИПРЕМНОГ ПРЕДШКОЛСКОГ ПРОГРАМА
 
            Припремни предшколски програм је интегрални део обавезног деветогодишњег васпитања и образовања и остварује се у вртићима у оквиру предшколског васпитања и образовања за сву децу старости од 5,5 до 6,5 година.
Циљ васпитно-образовног рада у оквиру припремног предшколског програма је да се допринесе:
- целовитом развоју детета;
- развоју способности;
- проширењу искуства;
-богаћењу сазнања о себи, другима и свету који нас окружује; а што све чини основ за даље нове облике учења и укључивања у различите токове живота и рада при чему је школа прва степеница.
            Припремни предшколски програм се остварује у складу са Општим основама, са понуђеним моделима (А и Б) и доприноси физичкој, социјалној, емоционалној и интелектуалној готовости и мотивацији детета за полазак у школу.
Облици рада са децом која похађају припремни предшколски програм прилагођени су потребама породице:
-полудневни боравак - четворочасовни припремни програм у оквиру петодневног боравка;
-целодневни боравак - припремне групе за децу којој је, осим припремног програма, потребан и дужи боравак и исхрана у вртићу.
           
У години пред полазак у школу задаци васпитно-образовног рада су:
- подстицање осамостаљивања детета;
- пружање подршке физичком развоју;
- јачање социо-емоционалне компетенције;
- пружање подршке сазнајном развоју;
- неговање радозналости;
- подстицање креативности и уважавање индивидуалности;
 
Припрему детета за полазак у школу схватамо као процес који се одвија током читавог предшколског периода у оквиру подстицања општег развоја детета. Припрема за школу није издвојен сегмент деловања на дете, већ подразумева свеобухватнији приступ од подучавања и непосредне припреме за читање и писање. Програм припреме деце за школу представља систем активности и садржаја као и методичких поступака које свака група планира у складу са општим начелима и циљевима васпитно - образовног рада, са конкретном групом деце, у складу са њиховим интересовањима, могућностима и очекивањима родитеља.
Улоге и задаци васпитача у предшколским групама су вишеструке, што произилази из сложености програмских захтева за овај узраст. Посебна пажња биће посвећена планирању, реализацији и евалуацији програмских садржаја, улогама васпитача и стручном усавршавању васпитача за програмску примену припремног предшколског програма. За децу која имају тешкоће у савладавању ППП примењиваће се индивидуализован начин рада уз израду педагошких профила и  индивидуалних планова подршке. Предшколске групе биће носиоци разних манифестација и приредби, оствариће интензивнију сарадњу са родитељима и локалном заједницом.
 
ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНИ РАД СА ДЕЦОМ УЗРАСТА ОД 3-5,5 ГОДИНА
 
 
Васпитно образовни рад са децом од 3-5,5 година полази од Општих основа предшколског програма које нуде општу, заједничку орјентацију, као еластичан оквир, ослонац, полазиште васпитачу да развије конкретни програм рада који је примерен деци, условима, потребама, могућностима.
У нашој установи настојаћемо да предшколско васпитање и образовање учинимо ефикасним наставком и допуном породичног васпитања. При томе водићемо рачуна да се услови прилагоде могућностима, интересовањима и развојним потребама деце и породица, и на тај начин  обезбеди активно учешће сваког детета у групи, односно  у остваривању постављених задатака
У програмирању рада водићемо рачуна да се код деце  развијају способности за самостално учење, да се у складу са узрастом код деце подстичу способности и развој личности које ће им омогућити здраво, хармонично и срећно одрастање. У остваривању ове функције треба да помогне и прихватање педагошких ставова о остваривању предшколског васпитања и образовања за родитеље, њихове утицаје, идеје, потребе и непосредно учешће.
           
   Програмску основу васпитно –образовног рада чини:
 
физички развој (телесне, перцептивне и здравствено-хигијенске активности);
-  социо-емоционални и духовни развој (друштвене, афективне и еколошке активности);
-  когнитивни развој (откривачке, логичке, радне и саобраћајне активности);
-  развој комуникације и стваралаштва (говорне, драмске, ликовне, музичке и плесне активности).
 
Циљеви васпитно образовног рада са децом овог узраста
-   стварање повољне средине за рад и учење;
-   богаћење и подстицање дечјег развоја и напредовања-социјалног, физичког, емоционалног и интелектуалног;
-   праћење и документовање развојних и индивидуалних карактеристика детета;
-   остваривање добре сарадње на свим нивоима.
 
         Задаци васпитача у васпитно-образовном раду са децом базираће се на одабраној програмској основи од две понуђене у Општим основама програма – моделу А или Б. У планирању и програмирању рада васпитачи ће се руководити основним начелима и општим циљевима који су дати за сваки од ових модела.
         Поред Општих основа програма васпитачи ће у планирању васпитно-образовног рада са децом користити искуства и знања стечена на семинарима и другим облицима стручног усавршавања.