Мени

Претрага




Анкета

ДА ЛИ ВАМ СЕ СВИЂА НОВИ САЈТ ПРЕДШКОЛСКЕ УСТАНОВЕ ?

ДА
НЕ
НЕМАМ СТАВ


Резултати

Вести

  • БРОШУРА ЗА РОДИТЕЉЕ

    13. April 2021 08:39
    Поштовани,
    Данас вам представљамо и трећу брошуру Социјално - емоционално учење деце предшколског узраста коју је издао ЦИП – Центар за интерактивну педагогију у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја и уз подршку Уницеф-а. Ова брошура намењена је вама и вашој деци, али и осталим члановима породице и пријатељима.
     
    Кроз ову брошуру упознаћете се са тим:
    Шта је то социјално-емоционално учење и зашто је важно да деца овладају компетенцијама социјално-емоционалног учења?
    Како да боље разумете и подржите своје дете у овладавању овим важним животним вештинама.
    Предлозима за активности са децом које ће допринети социјално-емоционалном развоју.
    И овог пута вас молимо да попуните кратак упитник о брошури ради припремања нових ресурса!
    Хвала!
  • БРОШУРА ЗА РОДИТЕЉЕ

    05. April 2021 08:13
    БРОШУРА ЗА РОДИТЕЉЕ
     
    Представљамо вам другу, веома корисну брошуру коју је издао ЦИП – Центар за интерактивну педагогију у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја и уз подршку Уницеф-а Васпитање пружањем подршке и успостављањем правила.
     
    Кроз ову брошуру упознаћете се са тим:
    На којим принципима треба градити здраве и јаке односе са дететом?
    Зашто су за децу најважнији топлина, љубав и подршка?
    Како можете градити здраве и снажне односе са децом, а да науче све што мислите да је важно?
    На шта све треба да буду усмерени поступци родитеља?
    Зашто кажњавање није исто што и дисциплина?
    На који начин успоставити смислена правила за дете?
     
    Молимо вас да поделите са нама своје утиске и мишљења о брошури попуњавањем кратког упитника на линку :

     
    Ваше мишљење је веома важно за даље планирање­


Банери



              
www.novavaros.rs

http://pupasainatasa.nasaskola.rs/


https://zlatar.org.rs/


Администрација






Календар

Април 2021
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930


О нама

Оснивање и градња Вртића

Радна организација за дневни боравак предшколске деце, Дечји вртић „Паша и Наташа“ основана је 11.1.1980. године и припадала је Самоуправној интересној заједници.
Радови око изградње зграде трајали су, по сећању Радише Селаковића, првог директора Вртића, око 6 година и завршени су крајем 1979. године. Објекат је предат на употребу почетком 1980. године. 
Објекат Вртића има корисну површину од 2770 м2 и двориште од 8000 м2. Састоји се од сутерена, спрата и поткровља. Располаже следећим простором :
- 14 радних соба за децу
- кухиња са пратећим простором
- сала за опште намене
- 3 канцеларије
- просторије за васпитаче при радним собама
- котларница на течно гориво
Своје просторије имају и спремачице и техничко особље.
Први радници вртића примљени су у децембру 1979. године, али не као радници вртића, већ СИЗ-а дечје заштите. Тек након оснивања и регистрације установе постали су радници Вртића, тачније 16.1.1980. године.
Прва деца примљена су у Вртић 12.2.1980. године. Интересантно је да је број деце и број радника био исти – 23.
На основу података из архиве вртића, класификациона структура првих радника била је следећа :
-8 са основном школом
-7 са средњом
-8 са вишом стручном спремом.
 
Дечији вртић у Новој Вароши од почетка носи базив „Паша и Наташа“. Име је дато у знак сећања на две омладинке, учеснице НОП – а; једна је била муслиманка, друга српкиња. Паша и Наташа су трагично изгубиле живот у вихору рата 1943. године, и на овај начин трајно је сачувана успомена на њих, њихову храброст и патриотизам.

 
Паша Мусић (1928–1943. године) рођена је у многочланој породици Мусића, од оца Сејида и мајке Шћуре. Цела породица Мусића, и ужа и шира, узела је учешће у антифашистичкој борби, кроз партизански покрет. Са почетком рата 1941. године, Паша је постала члан СКОЈ – а, а у рату је била болничарка. Преживела је Сутјеску, а убијена је у Доњој Бистрици 1943. године. У тренутку ликвидације био је присутан Остоја Средојевић.
Наталија-Наташа Караматијевић , од оца проте Јевстатија Караматијевић и мајке Јефимије (учитељица); остала деца протина – Рада, Зора, Пиво, Бранка, Вук, Косија). Када је 1941. године почео рат Наташа је похађала учитељску школу. Цела протина породица узела је учешће у антифашистичкој борби кроз партизански покрет. Протине су три ћерке изгубиле живот у рату. Наташа је преживела битку на Сутјесци и са оцем стиже до Камене Горе (Милешевски срез). Ту су је убили припадници четничке групе 1943. године. 

Услови рада
 
Објекат Дечијег Вртића је наменски прављен, комбинованог типа, у коме бораве деца узраста од 12 месеци до поласка у школу. Капациет објекта је 340 – оро деце.
Радне собе имају вишеструку намену : служе за игру, обедовање, одмор деце, за рад и учење. Све радне групе имају касетофоне са ЦД-ом и потребним дидактичким материјалом. У холовима се налазе ТВ и ДВД. Свака радна соба повезана је са купатилима за децу. 
У оквиру Вртића постоји фискултурна сала са пратећом опремом која се користи за планиране физичке активности, слободне активности, одржавање приредби, родитељских састанака и других активности везаних за рад установе.
Припрема хране за децу обавља сњ у кухињи и пратећим просторијама са капацитетом за припрему 300 оброка. Дневно се спремају по 3 оброка за децу. У подрумском делу вртића постоји магацински простор и вешерница. 
У објекту постоји библиотека опремљена стручном литературом, дечијом литературом и литературом за родитеље. 
Двориште вртића је пространо, са доста зелене површине, опремљено справама, љуљашкама, пењалицама и пешчаницима. Испред вртића се налази позорница која служи за одржавање дечијих манифестација. 
Предшколаска установа има десеточасовно радно време, од 06:00 до 16:00. Током године вртић ради непрекидно, што значи и у летњим месецима. 
Елементи временског распореда у установи су активности по избору деце, усмерене и комбиноване активности, јутарње телесно вежбање, рекреативне паузе, време за задовољење хигијенских потреба, оброци и спавање. Распоред је флексибилан, води се рачуна о узрасним и индивидуалним потребама, условима рада, актуелним збивањима и сл. 
Основе програма предшколског васпитања и образовања су јединствен васпитно – образовни програм који је разрађен у два модела – А и Б. Оба модела имају равноправан третман. Вртић ради по моделу Б.